Specializovaný software ROHR

Inovovaná metodika DWA-A 127 na statické výpočty, návrhy a posouzení hloubených potrubí, aplikovaná v geotechnickém programu ROHR, harmonizuje starší předpisy s aktuálním stavem příslušných norem Eurocode. Jedná se zejména o následující novinky:

  • zavedení koncepce dílčích součinitelů bezpečnosti a spolehlivosti na straně účinků a odolností
  • aktualizace a rozšíření materiálových parametrů dle EN
  • změny v zatěžovacích schématech dle EN 1991
  • rozšíření zatížení o vlak UIC a letadla
  • rozšíření o dočasně „ztekucené“, samozhutnitelné zeminy zásypu
  • přepracované a rozšíření posudky napětí, přetvoření, únavy a stability
  • nově zavedené sklolaminátové trouby GRP (UPGF)

Základní přehled

  • Materiál trub: beton, železobeton, litina, HDPE, PVC, ocel, kamenina, vláknocement, PP-B, PP-R, GRP (UPGF), azbest
  • Posudky kruhových a vejcovitých tvarů trub s patkou nebo bez pro různé tloušťky stěny ve vrcholu, opěří a dnu
  • Posouzení únavy pro napětí stanovené s ohledem na vznik trhlin
  • Výpočet zatížení zatížení vlivem dopravy (vozidla, železnice, letadla)
  • Zohlednění primární napjatosti zeminy od vlastní tíhy a přitížení v závislosti na průměru potrubí a nadloží
  • Rozšířená metodika výpočtů pro dočasně „ztekucené“ materiály zásypu (např. na cementové bázi ZFSV) vč. posouzení tekutosti, samozhutnitelnosti a bezpečnosti proti vyplavení
  • Klasifikace dle a výpočet nutné třídy zatížení LC
  • Posouzení napětí, dlouhodobé pevnosti; u ohybově poddajných trub navíc posudek přetvoření, krátkodobých a dlouhodobých deformací a stability
  • Návrhy betonu trouby dle obecné EN, včetně národních parametrů pro pro CZ ≈ SK, DE, AT a dle starší normy DIN

Charakteristiky ROHR

ROHR je specializovaný, výkonný geotechnický software a poskytuje zejména následující výhody:

  • grafické zadání a úpravy výpočetního modelu
  • databanka typů trub s parametrickou definicí tvaru
  • třídy zeminy a podmínky zásypu a lože potrubí dle metodiky DWA, individuální parametry materiálu zeminy
  • standardní a individuální dopravní zatížení
  • konfigurovatelný, opakovatelný protokol výpočtu s tabelárními výsledky a grafickým schématem výpočetního modelu